Üdvözli az Erodium Orvosi Betegirányító Rendszer!
Képzeljen el egy orvosi várótermet, ahol béke és nyugalom uralkodik...
- kellemes halk zene szól,
- páciensek nyugodt környezetben, kényelmesen várakoznak,
- egy nagyképernyős TV-n szórakoztató rövidfilmek és betegoktató anyagok segítik a várakozási idő gyorsabb eltöltését.
Képzeljen el egy rendelést, ahol a várakozó pácienseknek nem kell egymást figyelniük...
- érkezéskor a rendszer becslést ad a várható várakozási időről,
- az érkezési sorrendet maga a rendszer tartja nyilván, nem kell a régebb óta várakozókat memorizálni,
- nincs szükség sorszám húzására, a rendszer mindenkit név szerint hív és a saját nevén szólít, amikor sorra kerül,
- nincs tolakodás, előzés és trükközés a bejutás kapcsán, mindenki az igazságos sorrendben kerül ellátásra,
- minden behívás után megjelenik az aktuális várólista, így mindenki pontosan láthatja az előtte és utána várakozók számát.
Képzeljen el egy weboldalt, ahol Ön előző nap időpontot foglalhat a szükséges orvosi ellátásra...
- így elegendő csak az időpont előtt néhány perccel megérkezni a váróterembe,
- rövid várakozás után a foglalt időpontban azonnal Ön következik, ezáltal az előre tervezhető orvosi ellátásokra nem kell a fél napot rászánnia, és hosszan várakoznia,
- a weboldalon foglalt időpont hiányában is bármikor élőben megnézheti, hogy éppen hányan várakoznak a rendelőben, így nem sürgős esetben a csúcsidőt biztosan elkerülve keresheti fel orvosát,
- az élő rendelési információkon túl várakozási idő statisztikák állnak rendelkezésére, melyek alapján foglalt időpont hiányában is olyan időpontot választhat az orvosi ellátásra, amikor általában kevés várakozó szokott lenni.
...mindez már nem elérhetetlen a magyar alapellátási praxisok számára sem!
Hogyan működik a rendszer?
Rendszerünk legfontosabb feladata a váróteremben várakozók ütemezése az előre foglalt időpontok figyelembevételével. Ennek érdekében a váróteremben elhelyezünk egy érintőképernyős terminált, melyen minden páciensnek be kell jelentkeznie ahhoz, hogy bekerüljön a várakozási sorba. A bejelentkezést követően a rendszer automatikusan ütemezi a várakozókat, mely ütemezést azonban az orvos saját belátása (az esetleg halasztást nem tűrő esetek) alapján felülbírálhat. A páciensek szólítása az adott szolgáltatás nevének és a páciens nevének a várótermi monitoron történő megjelenítésével, valamint ezen információk hangos bemondásával történik.
Bejelentkezés a várótermi terminálon
Rendszerünk bevezetése után Önnek a rendelésre megérkezve be kell jelentkeznie a várótermi érintőképernyős terminálon. A bejelentkezés során azonosítania kell magát, melyre rendszerünk három lehetőséget kínál:
- Ön kérhet orvosától azonosító kártyát a rendszerhez, mely kártyát egyszerűen a leolvasó ablakra helyezve a rendszer azonnal felismeri Önt. Ugyanez az azonosító kártya szükséges ahhoz is, hogy Ön előre időpontot foglalhasson.
- Amennyiben nincs Önnél azonosító kártya, akkor a rendszer bekéri a TAJ számát. Ha a TAJ száma szerepel az adott rendelő páciens regiszterében, akkor a rendszer azonnal felismeri.
- Ha a rendszer nem ismerte fel Önt a TAJ száma alapján, vagy Ön nem tudja a TAJ számát, akkor a képernyő segítségével a nevét beírva zárul az azonosítási folyamat.
Azonosítás után a rendszer felkínálja Önnek az adott rendelőben éppen elérhető szolgáltatásokat (például: Háziorvosi ellátás; Csak asszisztensi ellátás; stb.). A kívánt szolgáltatás kiválasztásával zárul a bejelentkezési folyamat: ekkor Ön bekerül az adott szolgáltatás várólistájába, és a rendszer becslést ad a várható várakozási időről az Ön előtt várakozók és az előre lefoglalt időpontok tükrében. Ha Önnek volt foglalt időpontja, akkor a rendszer úgy ütemezi az Ön ellátását, hogy legkésőbb a foglalt időpontban sorrakerüljön.
A várótermi terminál használatáról készítettünk Önnek egy lépésről lépésre útmutatót.
Páciensek szólítása
A páciensek szólítása a váróterembe kihelyezett beteghívó monitoron történik. Amikor az orvos a következő pácienst szólítja, akkor elhalkul a háttérzene, megáll az éppen játszott szórakoztató kisfilm vagy betegoktató anyag, és megjelenik az éppen hívott páciens neve, illetve a szolgáltatás, ahova szólítják. A megjelenített adatokat a rendszer egy géphang segítségével be is mondja, így a képernyőt éppen nem figyelő vagy látásukban korlátozott páciensek is értesülnek a hívás tényéről.
A hívást követően a rendszer megjeleníti az aktuális várólistát, így a további várakozásra kényszerülő páciensek is informálódhatnak a várható további várakozási időről.
Időpontfoglalás
Rendszerünk a páciensek számára kétféle lehetőséget biztosít előzetes időpontfoglalásra: időpont foglalható a várótermi érintőképernyős terminál használatával, vagy otthonról az interneten keresztül. Mindkét esetben a foglalás előkövetelménye, hogy a páciens rendelkezzen az orvosától kapott azonosító kártyával, ugyanis a terminálon csak ezzel azonosítva van lehetőség időpontot foglalni, illetve az online foglaló felülethez is a kártya egyedi kódjával kell bejelentkezni.
Az időpontfoglalás menetéről készítettünk Önnek két lépésről lépésre útmutatót, melyeket itt érhet el: időpontfoglalás a terminálon és időpontfoglalás a webes felületen.
Kényelmi szolgáltatások
Rendszerünk bevezetése során hangsúlyos cél, hogy az Ön idejével takarékosan bánjunk. Ennek kapcsán számos kényelmi szolgáltatásunk van, melyek mind azt célozzák, hogy Ön a lehető legkevesebb időt töltse várakozással, illetve amennyiben az mégis elkerülhetetlen, akkor minél kellemesebb környezetben tölthesse azt.
Ne várakozzon: foglaljon időpontot előre!
Az előzetes időpontfoglalás segítségével Ön pontosan érkezve közel várakozás nélkül sorrakerülhet, így napja többi részét pontosan megtervezheti, ellátásának ideje nem függ az éppen ellátásra várakozók számától.
Érkezzen jókor: indulás előtt nézze meg az élő rendelési várólistát!
Regisztrált pácienseink számára rendszerünk lehetőséget biztosít bejelentkezés után az egyes szolgáltatások élő, anonimizált várólistáját megtekinteni. Ennek segítségével Ön elindulás előtt, vagy a rendelésre menet okostelefonról útközben pontos képet kaphat a várakozók számáról.
Tervezzen előre: használja a várakozási idő statisztikáinkat!
Bejelentkezett pácienseink számára elérhető a rendszer által a hét napjaira lebontott várakozási idő statisztika. Ennek segítségével Ön olyan időpontot választhat a rendelés felkeresésére, melyben a tapasztalatok alapján a várakozók száma minimális, így Ön is a lehető leggyorsabban ellátásra kerülhet.
Ha a várakozás elkerülhetetlen: teljen hasznosan az idő!
A várótermi beteghívó monitoron rendszeresen jelenítünk meg betegoktató rövidfilmeket, melyek célja ellátni Önt hasznos információkkal az egészségmegőrzés és a betegségek megelőzése kapcsán. Az egyes betegoktató videók egy-egy jól meghatározott témakört járnak körül néhány perc időtartamban. A betegoktató anyagokon kívül az orvosa által meghatározott hirdetményeket is rendszeresen megjelenítjük, így időben értesülhet egy esetleges rendelési idő változásról vagy bármilyen más az Ön ellátását is érintő hírről, újdonságról.
Ha a várakozás hosszúra nyúlik: gyorsabban is telhet az idő!
Ahogy a fenti statisztika is mutatja, időnként igen hosszúra is nyúlhat a várakozással töltött idő. Az Ön kényelmének fokozása érdekében rendszerünk halk háttérzenét játszik, illetve a várótermi beteghívó képernyőn szórakoztató kisfilmeket vetítünk az idő kellemesebb eltöltése érdekében.