Erodium Orvosi Betegirányító Rendszer - Tájékoztató páciensek számára

Célkitűzések

Az Erodium Orvosi Betegirányító Rendszer célja integrált megoldással szolgálni orvosi rendelők számára. A rendszer nyilvántartja és irányítja a helyszínen várakozó pácienseket, valamint lehetőséget biztosít előzetes időpontok foglalására, ezzel kényelmesebbé téve az orvoslátogatást.

Azonosító kártyák 

Az Erodium rendszer számára kétféle páciens létezik: a kártyával rendelkező regisztrált páciens és a kártyával nem rendelkező páciens.

 Mire jók a kártyák?

A kártyák célja kettős: egyrészt gyorsítják a helyszíni bejelentkezést, hiszen a TAJ szám és név beírása helyett elég csak a kártyát a leolvasó elé tartani. Másrészt a kártyák egyedi kóddal ellátottak, mely kód segítségével lehetőség előre időpontot foglalni az interneten keresztül.

 Hogyan kaphatok kártyát?

Azonosító kártyát orvosától kaphat. A rendszer bevezetésekor orvosa meghirdethet külön időpontokat, amikor kártyát kaphat, illetve a későbbiekben bármikor a normál orvoslátogatások során kérhet kártyát.

 Mennyibe kerül egy azonosító kártya?

Tekintettel az átlagos praxisok betegszámára sajnos a kártyák gyártási költsége jelentős kiadás, ezért az azonosító kártyáért díjat kell fizetni. Ezt a díjat igyekszünk az adott körülömények között a lehető legalacsonyabban tartani, ezért a kártyáknak nincs általánosan meghatározott áruk, mindig a lehetőségekhez igazítva a lehető legkedvezőbb áron kínáljuk őket. Kérjük, érdeklődjön orvosánál!

 Milyen adatok szerepelnek az azonosító kártyán?

Az azonosító kártyán mindössze a kártya száma szerepel. Ezt az azonosító számot rendszerünk köti az Ön TAJ számához, így szolgál a kártya az Ön azonosítására. Rendszerünk Önről a regisztrált kártyájához tartozóan a TAJ számát és a nevét tartja nyilván. A TAJ számra az egyértelmű azonosíthatóság miatt van szükség (például azonos nevű személyek esetében), a nevét pedig a váróban az Ön szólítására használjuk.

 Mi történik, ha elveszítem a kártyámat?

Ha elveszítette kártyáját, bármikor kérhet új kártyát orvosától. Amennyiben szükségét érzi, az elveszett kártyát letiltathatja orvosánál a következő személyes találkozó alkalmával. Mivel ügyfélszolgálatunk távolról nem tud meggyőződni arról, hogy Ön-e a kártya tulajdonosa, így letiltani sem vagyunk jogosultak kártyáját - ehhez mindenképpen be kell fáradnia a saját orvosához.

Ha később mégis megtalálja az elveszített kártyáját, akkor ha azt nem tiltotta le, a továbbiakban ugyanúgy használhatja, mint korábban. Ha időközben új kártyát kért orvosától mindkét kártyája élni fog, bármelyiket használva rendszerünk Önt azonosítja majd.

Várótermi terminál

Rendszerünk központi komponense a váróterembe elhelyezett érintőképernyős terminál. A váróba megérkezve ezen a terminálon minden páciensnek be kell jelentkeznie, hogy a rendszer később szólítani tudja, ha rákerült a sor.

 Hogyan működik a terminál?

A terminál egy beépített érintőképernyővel felszerelt számítógép. Az érintőképernyőt ujjaival megérintve van lehetősége a kívánt szolgáltatások elérésére. A terminál ezen kívül fel van szerelve egy kártyaolvasó ablakkal: amennyiben van azonosító kártyája, ide kell helyeznie azt a gyors azonosításhoz.

 Miért kell bejelentkezni a terminálon?

A terminálon történő bejelentkezéssel Ön bekerül a kiválasztott szolgáltatás várakozási sorába - ami olyan, mintha sorszámot húzott volna. A sorszámmal ellentétben innentől azonban rendszerünk gondoskodik arról, hogy Ön a sorra kerülés idejében bekerüljön ellátásra: amennyiben van foglalt időpontja, akkor a lehetőségekhez mérten a rendszer igyekszik Önt legkésőbb akkor szólítani. Ha nincs foglalt időpontja, akkor a rendszer érkezési sorrendben (az esetleges foglalt időpontokra érkezőket figyelembe véve) fogja szólítani Önt.

Rendszerünk Önt név szerint fogja szólítani nevét egyszerre bemondva és a várótermi monitorra kiírva - így tehát nincs szükség sorszám megjegyzésére vagy egy kijelző állandó figyelésére, Ön biztosan értesül arról, ha sorra került.

 Ha van foglalt időpontom, akkor is be kell jelentkeznem a terminálon?

Igen, rendszerünk csak akkor fogja szólítani Önt, ha bejelentkezett a terminálon. Erre azért van szükség, hogy az esetlegesen lefoglalt, de később mégsem kihasznált, vagy foglalt időpontjukról valamilyen okból elkéső, így jelen nem levő páciensek hívása ne lassítsa az ellátást.

 Hogyan működik a bejelentkezés a terminálon?

Első lépésben azonosítania kell magát: ha van azonosító kártyája, akkor használhatja azt a gyorsabb azonosítás érdekében. Ha nincs kártyája, vagy van kártyája, csak az nincs Önnél, akkor a TAJ számával kell bejelentkeznie.

 Hogyan azonosíthatom magam kártyával?

A terminálon legegyszerűbben kártyával tudja azonosítani magát. Helyezze kártyáját a vonalkóddal lefelé a leolvasó ablakra - ezzel kapcsolatban a terminál képernyőjén egy animáció nyújt további segítséget. Amennyiben a kártyát jó oldalával helyezte a leolvasóra, a rendszer egy másodpercen belül felismeri Önt, és a főmenübe kerül.

 Hogyan azonosíthatom magam kártya nélkül?

Amennyiben Ön nem rendelkezik kártyával, vagy egyszerűen csak nincs Önnél a kártyája, akkor TAJ száma segítségével tudja azonosítani magát. A képernyő alján a "Nincs kártyám" gombot megnyomva egy olyan felület jelenik meg, ahol beírhatja a TAJ számát. Ha TAJ száma szerepel az adott orvos páciens nyilvántartásában, akkor Önt rendszerünk felismeri és a főmenü jelenik meg. Ha az Ön TAJ száma nem szerepel a nyilvántartásban, akkor a rendszer egy felületet jelenít meg, ahol Ön beírhatja a nevét.

 Hogyan azonosíthatom magam, ha nem tudom a TAJ számomat sem?

A TAJ szám beviteli felület alján biztosítunk egy gombot, melynek segítéségével Ön TAJ szám beírása nélkül juthat a név beíró felületre. Ezen a felületen a nevét beírva a főmenübe kerül.

 Milyen lehetőségek vannak a főmenüben?

Azonosítás után a főmenüben a rendszer felkínálja Önnek az éppen futó rendeléseket, így Ön választhat, hogy milyen szolgáltatást szeretne igénybe venni. Ezen kívül a menü alján szereplő gomb segítségével lehetőséget kínálunk későbbre időpontot foglalni is.

 Mi történik a szolgáltatás kiválasztása után?

Amikor Ön kiválaszt egy szolgáltatást a főmenüből, Ön automatikusan bekerül a szolgáltatásra várók sorába. Amennyiben előre foglalt időpontot, akkor rendszerünk igyekszik Önt legkésőbb a lefoglalt időpontra ütemezni. Amennyiben Önnek nincs foglalt időpontja, akkor a korábban érkezettek, és az Ön előttre időpontot foglaltak után kerül sorra.

A szolgáltatás kiválasztása után rendszerünk tájékoztató információkat közöl az Ön előtt várakozókról, illetve a várható várakozási időről.

 Hogyan értesülök arról, hogy sorra kerültem?

Amennyiben a kiválasztott szolgáltatásra sorra kerül, akkor rendszerünk a várótermi kijelzőn szövegesen szólítja Önt, illetve hangosan bemondja az Ön nevét. Önnek tehát elég figyelnie, hogy mikor hallja a nevét, és nem fog lemaradni az ellátásról.

 Várakozhatok egyszerre több szolgáltatásra is?

Igen, Ön egyszerre több szolgáltatás várakozási sorában is szerepelhet. Ehhez minden érintett szolgáltatáshoz külön be kell jelentkeznie először azonosítva magát, majd a terminálon az adott szolgáltatást kiválasztva - a különböző szolgáltatásokra történő bejelentkezés nem kizáró jellegű, Önt minden szolgáltatásnál szólítani fogják, ha sorra kerül.

 Mi történik, ha többször bejelentkezek ugyanarra a szolgáltatásra?

Ha úgy jelentkezik be egy szolgáltatásra a terminálon, hogy korábban már ugyanarra a szolgáltatásra bejelentkezett és még nem került sorra, akkor rendszerünk tájékoztatni fogja az Ön előtt várakozók számáról és a várható várakozási időről. Ezen kívül más nem történik, tehát a legelső érkezési időpontja alapján fogjuk ütemezni.

A várótermi kijelző

A váróterembe felszerelt kijelző három fontos célt szolgál: egyrészt megjeleníti az éppen soron következő páciens adatait, így lehetőséget biztosítva, hogy a szóbeli szólítás mellett írásban is megjelenjen az éppen behívott neve. Másrészt orvosok által összeállított betegtájékoztató anyagokat jelenítünk meg a kijelzőn, az Önök információkkal való ellátása érdekében. A fentieken kívül a kijelzőn rövidfilmeket vetítünk a várakozás minél kellemesebbé tétele érdekében.

Időpont foglalása

Időpontfoglalásra három lehetőséget biztosítunk: foglalhat Önnek időpontot az orvosa; foglalhat időpontot saját magának a Terminálon vagy foglalhat időpontot az interneten keresztül. Mindhárom lehetőségben közös, hogy Önnek csak akkor tud a rendszer időpontot foglalni, ha Ön rendelkezik azonosító kártyával.

A rendelési időn belül a foglalható időpontokat az Ön orvosa definiálja, így ő határozza meg, hogy mely napokon és milyen arányban foglalhatóak az időpontok az általa jól ismert ellátási igényeknek megfelelően szabályozva a foglalható és nem foglalható időpontok arányát.

Rendszerünkben Önnek egy szolgáltatásra egyszerre csak egy foglalt időpontja lehet. Ez azt jelenti, hogy ha Önnek már van foglalt időpontja, és másik időpontot foglal, akkor a korábbi időpontfoglalást figyelmeztetés után töröljük!

 Miért van szükség azonosító kártyára az időpontfoglaláshoz?

Ön csak akkor jelenik meg rendszerünkben, ha azonosító kártyát rendelünk Önhöz. Minden egyéb esetben - például ha neve és TAJ száma segítségével jelentkezik be a terminálon - a lehető legrövidebb időn belül töröljük az Ön személyes adatait. Az előbbi példában tehát Ön eltűnik a rendszerünkből, amikor az ellátása befejeződik. Annak érdekében, hogy Önnek időpontot tudjunk fenntartani a rendszerben, Önt azonosítanunk kell, és erre szolgál a kártya.

 Hogyan foglalhatok időpontot a terminálon?

A terminálon történő időpontfoglaláshoz a következő lépéseket kell tennie:

 Hogyan foglalhatok időpontot az interneten?

Az interneten történő időpontfoglaláshoz is szüksége lesz az azonosító kártyájára. A következő lépéseket kell tennie:

 Milyen további beállítási lehetőségek vannak internetes foglalás esetén?

Az internetes foglalás során az alábbi két beállítási lehetősége van:

 Hogyan kérhetek emlékeztető e-mail-t a foglalt időpontomról?

Az internetes foglalás során az alábbi két beállítási lehetősége van:

 Hogyan tudok foglalt időpontot lemondani?

Lefoglalt időpont lemondására az internetes felületen van lehetőség. Jelentkezzen be a webes felületen, majd a felső menüben az Időpontjaim pontot választva megtekintheti az Ön számára lefoglalt időpontok listáját. Ebben a listában a törölni kívánt időpont mellett a Törlés gombra kattintva, majd választását megerősítve az adott időpontot töröljük.

Amennyiben máskorra szeretne időpontot foglalni, akkor korábbi időpontját nem szükséges törölnie: az adott szolgáltatásra az új foglalt időpont bejegyzése során a rendszer figyelmeztetés után törli a korábban foglalt időpontot.

Adatkezelési elveink

Rendszerünkben Önről csak a legszükségesebb adatokat tároljuk annak érdekében, hogy az Ön által használt szolgáltatások kényelmes elérését biztosítsuk. Szolgáltatásaink tervezésénél fontos szempont volt, hogy a lehető legkevesebb személyes adatot tartsuk nyilván, illetve amint egy adatra nincs tovább szükség, azt haladéktalanul töröljük.

 Személyes adatok

Rendszerünkben Önt a TAJ száma azonosítja. A TAJ száma mellett nyilvántartjuk még a nevét, hogy a rendszer ezzel szólíthassa, illetve hogy az orvosnál a várólistában név szerint megjeleníthessük. Ezen kívül amennyiben kér e-mail értesítést a foglalásairól, és ennek kapcsán megadott egy e-mail címet, akkor ezt is az Önhöz tartozó személyes adatként tartjuk nyilván. Ezen kívül személyes adatot a rendszer Önről nem tárol, valamint lehetőséget biztosítunk arra, hogy amennyiben szeretné, törölheti ezeket az adatokat a rendszerből. Rendszerünk az Ön egészségi állapotával, vagy orvosi ellátásával kapcsolatos adatokat semmilyen formában nem kezel.

 Átmenetileg tárolt adatok

Rendszerünk a személyes adatain túl átmenetileg további adatokat tárolhat Önről: nyilvántartjuk az Ön által lefoglalt időpontokat, illetve rendszerünk regisztrálja Önt, amíg bejelentkezés után egy szolgáltatásra várakozik, illetve amíg azt a szolgáltatást igénybe veszi. Az átmenetileg tárolt adatokat minden esetben a lehető legrövidebb időn belül töröljük, amikor azokra már nincs szükség. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy mind a foglalt időpontját, mind pedig a szolgáltatásra várakozással kapcsolatos adatokat azonnal töröljük akkor, amikor az orvos az Ön ellátását befejezte (az Ön után következő beteget hívja, vagy a rendelést lezárja). Amennyiben Önnek foglalt időpontja volt, de az adott időpontban nem jelenik meg ellátásra, akkor az időpontot az adott napon éjfélkor utólag ütemezetten töröljük.

Ebből kifolyólag rendszerünkben sem Ön, sem orvosa, sem esetlegesen egy harmadik fél nem tudja visszakeresni az Ön korábbi orvoslátogatásainak adatait.

 Statisztikai adatok

Az orvosok munkájának megkönnyítése érdekében rendszerünk statisztikai adatokat gyűjt az ellátás során, például nyilvántartja a várakozók átlagos számát vagy az átlagos ellátási időket. Ezen adatok gyűjtése során személyes adatokat nem kezelünk vagy rögzítünk, kizárólag személyes azonosításra alkalmatlan adatok alapján állítjuk össze a statisztikákat.