Gyakran Ismételt Kérdések

Az alábbiakban az Erodium Rendszerrel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre olvashat válaszokat. Amennyiben Önnek is vannak kérdései, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

Tartalomjegyzék

 

Hogyan kerülhet a várólistába a páciens?

A várólistába jelenleg hatféleképpen lehet bekerülni, vagyis hat lehetőség van a páciens azonosítására:

  1. A páciens az érintőképernyőn beüti a nevét (ha nincsen kártyája és nem tudja a TAJ számát).
  2. A páciens beüti a TAJ számát - ha a praxishoz tartozó személyről van szó, a TAJ alapján a rendszer felismeri, és a nevét automatikusan felajánlja, így azt nem kell beírnia.
  3. A páciens a bejelentkező kártyáját ráhelyezi a leolvasó ablakra és a rendszer felismeri. Ennek technikáját az érintőképernyőn kis animációval segítjük - ez talán az első alkalommal kihívást jelenthet idős betegeink számára, de az a tapasztalat, hogy a 2-3 alkalom után már készségszinten kezelik a kártyát, és nem jelent problémát senki számára.
  4. A páciens otthonról Erodium fiókjába belépve a rendelés első órájában beállhat a várakozók sorába, ezt követően távolról figyeli a helyét a várólistában és csak akkorra érkezik a váróterembe, amikor már rövidesen őt szólítják. Ehhez a működéshez szükséges a páciensnek kártyával rendelkeznie.
  5. A páciens magának időpontot foglal későbbre: ezt megteheti helyben a terminálon, vagy az interneten, központi weboldalunkon vagy a központi automata telefonközpontunkban. Ennek feltétele, hogy a páciens már rendelkezzen kártyával. 
  6. Az orvos vagy nővér foglal időpontot a páciensnek.

Vissza az oldal tetejére

Hogyan működik a várólista? Hogyan kezeli a rendszer az előzetes időpontfoglalókat és a helyszínen bejelentkezőket?

Alapjában véve a páciensek az érkezés (vagyis terminálon történő bejelentkezés) sorrendjében kerülnek be a várólistába. Ez alól az alábbi esetek kivételek:

Amennyiben "zöldutat" adunk bizonyos kártyáknak, ez a tény a behíváskor is megjelenik a várótermi monitoron, vagyis a várakozók számára nyilvánvaló, hogy az adott pácienst azért szólította a rendszer soron kívül, mert a tulajdonosa időpontra érkezett, vagy például valamilyen prioritás alapján soron kívüli ellátást kap.

A várólistán keresztül a rendszer által összeállított ellátási sorrend csak javaslat az orvos felé: bármelyik páciens bármikor behívható a várólistában elfoglalt pozíciójától függetlenül.

Vissza az oldal tetejére

Mit jelenítünk meg az orvos számítógépén lévő behívó modulban?

Az alábbi információk egyből a várólistában vagy legkésőbb a páciens szólításakor azonnal leolvashatók az orvosi modulból:

Vissza az oldal tetejére

Tud-e priortitásokat kezelni a rendszer (gyermekek, várandósok, egészségügyi dolgozók)?

Igen. Adhatunk speciális jogosultságokat a kártyákhoz: bizonyos életkorig gyermekek, várandósok, egészségügyi dolgozók élvezhetnek előnyt. A megkülönböztetés a gyakorlatban kétféleképpen jelenhet meg: alap esetben a speciális kártyák tulajdonosai a várólistába a többiekhez hasonlóan érkezési sorrend alapján kerülnek be, csak kiemelt színnel jelöljük őket - ebben az esetben a soron kívüli szólításról eseti jelleggel dönthetünk. A másik lehetőség, hogy ezek a páciensek automatikus prioritást élveznek és nem várakoztatjuk őket, hanem azonnal bekerülnek a várólista első helyére: ez szolgáltatásonként (orvos, asszisztens stb.) és speciális jogosultságonként egyenként beállítható. Utóbbi esetben a várólista figyelése nélkül is biztosított a speciális kártyával érkezők automatikus soron kívüli ellátása.

Amennyiben "zöldutat" adunk bizonyos kártyáknak, ez a behíváskor a várótermi monitoron is megjelenik, vagyis a többi várakozó számára egyértelmű, hogy a soron kívül ellátotás történt.

Vissza az oldal tetejére

Idősek, demensek, csökkentlátók, siketek, fogyatékkal élők tudják-e kezelni a rendszert?

Rendszerünk kialakításakor kulcsfontosságú szempont volt az esélyegyenlőség biztosítása, vagyis hogy pácienseink könnyedén bekerülhessenek a várólistába, vagyis az egyszerűség és a könnyű kezelhetőség.
Emiatt (is) döntöttünk a személyre szabott, bejelentkezést jelentősen leegyszerűsítő kártyarendszer mellett (bár ennek jelentős financiális szerepe se hanyagolható el). Ezen felül az érintőképernyőre a lehető legkevesebb, lehető legnagyobb gombot helyeztünk el úgy, hogy a szükséges funkciók a lehető egegyszerűbben és a legkevesebb választási lehetőséggel elérhetőek legyenek.
Ha sikerül a kártyát megfelelően a leolvasó ablakra helyezni, akkor a kívánt szoltáltatás kiválasztása (orvos, asszisztens, stb.) egyetlen érintés igényel és a bejelentkezés ezzel készen is van. Amennyiben a páciens a kártyáját a leolvasóra helyezi, és mást nem is tesz akkor is egy idő után az érintőképernyő megérintése nélkül is bekerül a az orvosi várólistába, tehát ezt az egy mozdulatot kell csak elsajátítani a fogyatékkal élő pácienseinknek.
Az idősek 2-3 alkalom után készség szintjén kezelik az érintőképernyőt is (a fiatal generációk legnagyobb megdöbbenését kiváltva).

Vissza az oldal tetejére

A név szerinti behívás nem jelent-e betegjogi problémát? Lehet-e sorszámot kérni?

A névszerinti behívás - mint alapvető működési elv - kialakítás során a következő szempontok játszottak szerepet:

Ezek a szempontok leginkább a név szerinti behívással oldhatók meg.

Viszont, hogy a betegjogi problémáknak maximálisan megfeleljünk, minden bejelentkezéskor biztosítjuk a név helyetti sorszám szerinti szólítás lehetőségét. Amenniyben emellett dönt a páciens, nem a nevét mondjuk be és írjuk ki, hanem a rendszer által generált sorszámát.

Ha nem kér sorszámot a páciens behíváskor, akkor automatikusan a nevén szólítjuk.

Vissza az oldal tetejére

Mi történik a váróban a betegbehívások között?

A monitoron betegoktató anyagok, néhány perces természetfilmek és kisfilmek, valamint reklámok futnak egymás után.

A páciensek pedig nyugodtak. Nincs lökdösődés, idegeskedés, könyöklés. Szépen kivárják a sorukat.

Vissza az oldal tetejére

Miért döntöttünk egyedi beléptetőkártyák mellett? Mire jó a kártya?

A rendszer összeállításakor alapvető szempont volt az egyértelmű páciensbeazonosítás, könnyű kezelhetőség. A technikai lehetőségek számba vételét követően ezzel tudtuk a szükséges elvárásokat biztosítani, megfelelő ár/érték mellett.
Minden kártya tartalmaz egy egyedi QR kódot, ami az orvoshoz és a pácienshez van (lesz) hozzárendelve: rendszerünkben a beteg neve, a TAJ száma és a QR kód 6 jegyű jele lesz egymáshoz hozzárendelve. A hozzárendelés a kártya kiadásakor történik meg vagy a behívó modulban, vagy a központi honlapunkon. Az összerendelés fél perces művelettel ez elvégezhető.
A páciens ezzel a kártyával egy mozdulattal azonosítani tudja magát. Azonosítást követően, ha nem sikerül szolgáltatást (orvos/asszisztens) választania, akkor is automatikusan bekerül az egyik ellátási sorba, hogy véletlenül se legyen elveszett páciens!

A kártya kiadásakor, a kártyához még a következő megkülönböztetések, prioritások rendelhetők hozzá:

A kártya azért is hasznos, mert a QR kód 6 jele és a TAJ szám megfelelő biztonságú kódként szolgál a pácienseknek a központi oldalra való belépéshez. Így nem kell regisztrálni, jelszavakat, belépési neveket stb. megjegyezni. A kártyával rendelkező páciensek a központi weboldalon a következő opciókkal találkozhatnak:

Vissza az oldal tetejére

Mi történik a rendelés után érkezőkkel?

A rendelés végén a terminál lezár, további bejelentkezést nem engedélyez. Ha valaki mégis megkísérel bejelentkezni, akkor a terminál megjeleníti a következő rendelés idejét, és megkéri a pácienst, hogy rendelési időben jöjjön vissza. A kártyával rendelkező páciensek számára ebben az esetben is elérhető a későbbi időpontfoglalás opciója.

Vissza az oldal tetejére

Milyen lehetőségek vannak a páciensek informálására?

Hirdetményeket lehet elhelyezni a központi Erodium oldalon, a rendelési idők fölött tetszőleges időtartamban. Ezek a hirdetmények más, pl. települési vagy saját honlapba is beágyazhatóak. A hirdetmények egy kattintással a várótermi monitoron is megjeleníthetőek: ekkor megadható, hogy 5, 10 vagy 20 percenként jelenjenek meg rendelési időben. A hirdetményeknek megadható egy lejárati idő, amit követően a rendszer automatikusan törli őket, így a létrehozásuk után aktualitásuk lejártakor már nem kell velük foglalkozni, a kívánt idő után automatikusan eltűnnek.

Vissza az oldal tetejére

Milyen hardverigénye van a betegirányító rendszernek?

Rendszerünk működéséhez stabil internetszolgáltatásra (legalább 5 Mbit/s sávszélességre), és egy általánosan használt webböngészőre van szüksége (általában a Google Chrome-ot szoktuk javasolni). Ezen felül speciális hardverigényünk nincsen, a betegirányító felület akár egy okostelefonon vagy tableten is működőképes.

Vissza az oldal tetejére

Van-e lehetőség az előjegyzési rendszerrel kommunikáló orvoshonlap létrehozására?

Igen. Már több praxis részére készítettünk olyan személyes honlapot, mely a központi Erodium weboldalról szerkeszthető, alakítható. Az Erodium oldalon beállított tartalmak automatikusan megjelennek a személyes honlapon is. Így az aktualitásokat elég egy helyen beállítani, az az összes felületen megjelenik.

Vissza az oldal tetejére

Mi történik, ha rendelés közben elhívják az orvost?

A foglalt időpontra érkezők szépen sorban a várólista elejére kerülnek, az aznap beesők pedig a várólista végére sorolódnak. Amúgy a páciensek békésen megvárják az orvos visszaérkezését, és a behívás ebben a rendben fog megtörténni.

Vissza az oldal tetejére

Lehet-e a rendszerrel a napi betegforgalmat befolyásolni?

Nem. Az egészségügyi törvényben az áll, hogy alapellátási szinten a rendelési időben érkezőket el kell látni. Emiatt a rendszer senkit sem utasíthat el, bármennyi is a bejelentkezések száma, míg rendelési idő van. A rendelés végével viszont azonnal lezár a terminál, több bejelentkezést nem engedélyez!

Vissza az oldal tetejére

Lehet-e szabályozni, hogy a betegek egy napra hány időpontot foglaljanak le?

Igen. Egy beteg egyszerre csak egy időpontot foglalhat le. A rendelési idő pedig rugalmasan beállítható, hogy mely időszakában hány páciens előzetes bejelentkezését engedélyezze a rendszer. Ez bármikor könnyen átalakítható, változtatható, akár átmenetileg fel is függeszthető.

Azért maximum egy időpont foglalható a rendszerben páciensenként, mert ebben az esetben ha egy időponttal rendelkező páciens új időpontot szeretne foglalni egyértelmű tájékoztatást tudunk nyújtani számára, hogy a korábban foglalt időpontja törlődni fog. (Kettő vagy több megengedett időpont esetén nem egyértelmű, hogy harmadik időpont foglalása során a már meglevő két időpont közül melyiket üsse ki az új foglalás? Így ebben az esetben is a lehető legegyszerűbb és legegyértelműbb megoldás mellett döntöttünk, tehát egy páciensnek egy időpontja lehet.)

A fenti korlátozás nem vonatkozik az orvosra és asszisztensre: az orvosi felületen egy páciens számára tetszőlegesen sok időpont foglalható, azok mindegyikét megfelelően kezelni fogja a rendszer.

Vissza az oldal tetejére

Miért hoztuk létre az Erodium Telefonközpontot?

Vissza az oldal tetejére

Milyen Menürendszerrel dolgozik a Telefonközpont?

  1. Új időpont foglalása (ezáltal a korábban lefoglalt időpont törlése és átírása)
  2. Saját foglalt időpontok meghallgatása
  3. Rendelési idők meghallgatása (a következő 30 napban)
  4. Sürgős orvosi segítség kérése - ekkor a pácienst átirányítjuk a 104-es telefonszámra.

Vissza az oldal tetejére

Hogyan tudják a páciensek a Telefonos Menürendszerben azonosítani magukat?

A telefonközpont főmenü 1-2 menüpontjának használatához TAJ számra és Erodium bejelentkező kártyára van szükség. A TAJ szám 9 számjegyével és az Erodium kártya kódjának utolsó 2 számjegyével tudják a páciensek azonosítani magukat. 

Vissza az oldal tetejére